Jeg vil, men kan jeg få det til?

Hør på en av disse mens du leser du; Iron & Wine, The Civil Wars, Of Monsters and Men
Untitled

Hei, hallo og hoihoi til dere der ute i internettverden. Bildet over tok jeg for ett år siden på denne dagen. Det viser egentlig ganske godt hvordan ‘ståa’ er for tiden. Jeg bommer gjerne litt på det jeg skulle/ville ha fokusert på. Det kommer seg. Skogsnymfen heter Miko (og det er ei lita berte). Jeg leverte min bacheloroppgave på fredag morgen. Det var nitrist og befriende. Jeg liker noen deler veldig godt, andre ikke. Skulle gjerne ha hatt 5000 ord til, men den gang ei. Jeg får tilbakemelding en gang i juli, midt i sånn omtrent tror jeg. Tør ikke tenke på det helt enda.

Først skal jeg jo flytte! Om to dager. Det blir så merkelig. Hjemme er så absolutt ikke det samme som det var da jeg dro for fire år siden. Jeg har vært hjemme her og der, men det er som om realiteten ved livet plutselig slår klørne i deg så fort du er ‘voksen’. Jeg tror nesten det er en bryter ingen har peiling på hvor er så vi kan få slått den av for en stund. Men bortsett fra å jobbe må jeg jo finne på noe annet. Nocturnal Mistakes har aldri helt forlatt tankene mine, men jeg bare ikke hatt ork til å bry meg noe særlig. Jeg vil jo. Så her er jeg. Ikke hver dag, men litt i hist og pist skal du se til og med jeg får til.

Men hva kan jeg dele? Bilder! Jeg er veldig, veldig glad i å fotografere. Jeg har brukt mitt kjære Nikon kanskje tre ganger de siste 6 månedene? Der må det bli andre boller. For jeg liker boller. Tekster, kanskje? Jeg liker å skrive historier, later som jeg forstår ting som ‘iambic pentameter’ og ‘couplets’. Jeg tror det holder for nå, jeg kan jo ikke love for mye av det gode heller!

Men jeg ser veldig frem til å møte alle dere fine internettmennesker. Rop gjerne ut om jeg drar blank når det kommer til norsken, jeg sliter litt med å skrive bokmål og tenke trøndersk. Engelsk er veldig dominerende. Jeg blir veldig glad for et ord eller to i ny og ne, men det er lov å være sjenert!

Tot straks!
Frida.

 

I’m moving in two days. Darn. But I’ll blog some more now that my time is more open. Do you like photographs? I got loads of those! Do you like to read assorted tries at being literary? I have some of that too. Looking forward to meeting all you lovely internet people!

Legg igjen en kommentar

