Døgnvill

Hvor vakkert er ikke ordet ‘døgnvill’? Noen ganger blir jeg frustrert over hvor stygt det egentlig er med æ, ø, å. Andre ganger dukker slike ord opp og jeg blir så glad for at æ, ø, å egentlig er unike og bare våre og litt vakre også. Jeg føler meg litt døgnvill for tiden, mens jeg prøver å klore meg til et bedre sovemønster. Natt til fredag fantes jeg ikke trøtt så jeg holdt på med litt forskjellig natten gjennom for å bli trøtt til rett tidspunkt på fredag. Jeg fikk sett en fantastisk fin soloppgang, men etter å ha vært ute på noen ærender sovna jeg på sofaen kan du tro.

Et tilfelle av ding-dong-ditch røska meg ut av søvnen. Jeg var allerede grinete og forvirret av å våkne så brått, så hvor høyt jeg sa «jævla drittunger», det er jeg jammen ikke sikker på. Jeg ble rett og slett flau over at jeg falt for det, ekstra flæwt var det fordi et par andre unger gjorde det samme tidligere på dagen, men da uten at jeg gadd å reise meg.

dsc_4093

Ellers er jeg sjalu på de som har fått snø. Det ser så vakkert ut. Enn så lenge får jeg pynte på tilværelsen med telys. Tolv stykker har jeg tent og det koser jeg meg godt med. Resten av kvelden skal jeg lese (Cora Sandels Alberte og friheten) lytte til musikk, feste tråder på et par sokker, og kose meg med at The Crown er ute på Netflix.

God lørdag dere, stay safe, stay warm, stay amazing!

2 thoughts on “Døgnvill

  1. Eg elske ordet døgnvill ❤

    // Dragon Age har gjort meg og veldig frustrert te tider, I don't mind tho, cause I love it ;D BTW. Ska legga ut noen plantetegninger i shopen snart 😉

Legg igjen en kommentar

