“These moments of escape are not to be despised. They come too seldom.”

Virginia Woolf, The Waves
Untitled
Et lite blinkskudd som alltid får meg til å smile.

Det har sannelig blitt fredag og helg igjen, så hvorfor ikke markere det hele med en god runde latter sponset av denne episoden av QI? Eller er levende bilder bare et ork å se på etter en lang uke? Hvis det er tilfellet så kan du alltids ta en titt på den utrolige mengden med bilder folk tok av supermånen på mandag. Er ikke det helt din greie heller, så kan jeg anbefale noe litt utenom det vanlige å se på. Trondheim får nemlig besøk av en Body Worlds utstilling i 2017, og det er en lærerik og forunderlig opplevelse å se de kroppene. Jeg besøkte Body Worlds i Amsterdam tidligere i år, husker ikke helt om det var februar eller mars, og det var veldig spennende. Det tok litt tid før jeg virkelig klarte å ta over meg at det faktisk var ekte kropper, helt utrolig!

Untitled

Ellers er en helg er en snedig liten tidslomme synes jeg, som kan by på så mange muligheter, både større og mindre. Det er også fint å kunne drømme litt ekstra i løpet av en helg. Jeg har tenkt å drømme en hel del om kjoler i fløyel, og nydelige journaler fra Paperblanks, som denne, denne, eller denne. Er du ivrig etter å lære noe nytt i løpet av helgen, vil jeg anbefale å ta en titt hos Khan Academy. Der kan du friske opp i litt gamle mattekunnskaper, lære noe helt nytt om 1900-tallets kunsthistorie, eller dykke ned i biologiens mangfoldige verden samtidig som du lærer grunnleggende programmering. For tiden jobbes det med å oversette siden til norsk, så den kan fremstå som litt rotete til tider, men jeg har flere ganger tatt meg selv i å ha det gøy med matematikk åkke som! Det skal jeg fortsette litt med gjennom helgen, omkranset av pauser for å se Gilmore Girls.

♥ Jeg ønsker alle og en hver ei riktig god helg! Måtte den boken du leser holde deg med selskap og de glitrende danseskoene være så myke og tøyelige at du aldri får gnagsår!

2 thoughts on ““These moments of escape are not to be despised. They come too seldom.”

  1. Åh. At du aldri får gnagsår. JA. Og QI. Eg elske QI.

    // Oj, tusen tusen takk, eg blir så glad så glad SÅ glad 😀

Legg igjen en kommentar

