Jeg husker at jeg glemte

68. «I did that,» says my memory. «I could not have done that,» says my pride, and remains inexorable. Eventually—the memory yields.

Friedrich Nietzsche’s Beyond Good and Evil (translated by Helen Zimmern).

Det er jo på et vis paradoksalt, at det er mulig å huske at «faen, det har jeg glemt», uten at man faktisk husker hva det er. Kroppen min sier at de siste dagene har jeg gått gjennom flere dager enn det som normalt får plass i en 24-timers periode, og den følelsen gjør meg uvel. Jeg vil si at det nesten er som en bevegelsessyke, men det passer allikevel ikke helt, det handler mer om tidsforvirring tror jeg. En god del ting har blitt gjort på ganske kort tid. Det er overveldende, men det er steg tatt i riktig retning. Og det, det er skremmende. Store følelser tar stor plass, og det skal de få lov til.

gr3
The images are courtesy of Lida Xing & Ryan C. McKellar (et. al). The article they belong to, «A Feathered Dinosaur Tail with Primitive Plumage Trapped in Mid-Cretaceous Amber» can be found here.

For å ta en pause fra introspeksjon er det alltid spennende å ta en nærmere titt på det som skjer i verden rundt oss. Jeg gråt litt da jeg fikk se bilder av denne rav-biten som har tat vare på en del av en dinosaurhale, med fjær og det hele, i så ufattelig mange år. Er det ikke utrolig, og følgende, utrolig vakkert? National Geographic skriver bra om funnet og hva det kan bety for videre undersøkelser. Spennende, spennende, spennende! Med det i tankene, håper jeg på spennende drømmer.

♥ Har du oppdaget noe spennende der ute i verden i det siste? 

Legg igjen en kommentar

