Mens vi venter på det nye året

Untitled
Snart, snart, snart. Bare ikke riktig enda. I mens kan vi sette litt fart på tiden med noen av disse tingene.

  • Apropos bøker ble sendt på NRK i 1972-3, og selv da ble det pratet om hva det betyr at vi deler bøker inn i typisk jente- og guttebøker. «Vi blir oppdratt til å være jenter og gutter, ikke til å være mennesker.»
  • En liten pep-talk til unge (og hvorfor ikke gamle) skrivende fra Dustin M. Hoffman.
  • Forskning.no har samlet en fin liste over høydepunkter i vitenskapsåret 2016. Er det ikke fantastisk mye spennende som foregår?
  • Fransk dekadanse slår til i disse re-fortellingene av tradisjonelle eventyr.
  • Oppdag kjente og ukjente skatter i de digitaliserte arkivene hos de Rijksmuseum i Amsterdam.
  • Rhett og Link er mine favoritt-internettainers, og deres Will it?-segment er hysterisk morsomt.
  • Sandi Toksvig gjør en kjempejobb som ny programleder i QI. Nå er XL-versjonen av juleepisoden tilgjengelig.
  • En god latter for lenger livet. En fantastisk, smittende, herlig latter er vel rene ungdomskilden? (Det tar litt tid før det kommer, men følg med på den eldre herremannen som etter hvert kommer opp på scenen. Jeg blir glad hver gang jeg hører den latteren).
  • Perlemorsskyer er et virkelig vakkert værfenomen!
  • Hos viafree.no kan du enn så lenge se to episoder av The Goldbergs. Søt og morsom serie. Du kan også gå 7 år tilbake i tid og se Hjelp, jeg er med i et Japansk gameshow!

♥ I dag er jeg glad og veldig høyt oppe. Jeg håper du har det så bra som overhodet mulig, hvor enn du er, fine menneske.

2 thoughts on “Mens vi venter på det nye året

  1. Dette var et fint innlegg, med flere spennende linker! Enig i at perlemorsskyer er virkelig vakkert og jeg håper jeg får fanget det med kameraet engang. Ønsker deg en fin nyttårsaften og avslutning på året 🙂 Jeg gleder meg til å følge bloggen din videre i året som kommer.

    • For en fantastisk varmende kommentar, tusen takk! Perlemor er fabelaktig, men jeg vet ikke helt om det slår morild, som fenomen mener jeg. Isåfall må de dele førsteplassen.

Legg igjen en kommentar

