Back to the classics – 2017

Untitled
Fra Efteling, en eventyrpark i Nederland. Kjenner du igjen historien?

Over hos Karen finner du en leseutfordring som tar oss tilbake til de litterære klassikerne. Det skal leses 12 ulike bøker innenfor 12 ulike kategorier, og jeg synes det virker som en veldig fin og koselig utfordring gjennom 2017. Jeg er enda ikke ferdig med å finne bøker for alle kategoriene, men jeg gleder meg til å igjen besøke Jane Austen. Det er sannelig alt for lenge siden vi hadde det fint sammen. Jeg har også lyst til å prøve meg på russiske forfattere (på norsk eller engelsk mind you). Hjelper at det faktisk er en av kategoriene.

Jeg kommer til å lage en liten side etter hvert, som da dukker opp under headeren der oppe, med en komplett liste. Og eventuelt andre leseutfordringer, skulle jeg snuble over noen jeg har lyst til å ta del i. Boktanker setter snart i gang en 2017-versjon av Bokhyllelesing. Jeg er nesten litt for dårlig på den fronten og vil gjerne lese mer av det jeg faktisk eier selv.

Bokblogger synes jeg er kjempekoselige, og av de jeg leser, skal blant annet Tea, books and Gilmore Girls og Listebloggen også lese seg gjennom en del klassikere. I tillegg skriver Sunniva og Victoria, over hos Kvardagsbiblioteket, veldig fint om bøker!

♥ 

4 thoughts on “Back to the classics – 2017

  1. Så fint at du også blir med på Back to the Classics Challenge! ^^ Blir spennende å se hvilke bøker du velger å lese 🙂 Og tusen takk for link og fine ord ❤

Legg igjen en kommentar

