Skriving av søknader

Det tok noen timer før jeg klarte å skyve alle de engstelige følelsene og tankene langt nok unna til at jeg kom meg ut av den horisontale stillingen. Pysjen er fortsatt på, men pytt sann. I dag prøver jeg å oppdatere CV-en min, så den ser fin og innbydende ut, mens jeg krafser ned noen ord som etter hvert skal bli til søknader om arbeidspraksis. Jeg er så redd. For å skrive feil, skrive for mye, skrive for lite. Redd for å gi et helt forferdelige førsteinntrykk, redd for å dumme meg ut i det jeg tropper opp på ulike steder for å si: «Hei, verden, her er jeg! Skal vi jobbe sammen?»

Allikevel, så er det nødvendig. Jeg er også gira, samtidig som jeg er redd for å få nei. Og det å få nei er en stor mulighet, det er ikke til å skyve under en falleferdig stol. Jeg må bare huske at jeg ikke passer inn over alt, har ikke de riktige erfaringene eller egenskapene, eller så er det rett og slett ikke behov. Kanskje har de ikke mulighet til å veilede noen gjennom en slags praksisperiode. Alt det er mulig, men det betyr ikke at jeg trenger å gå tomhendt hjem. Jeg har prøvd, spurt, og fått svar. Jeg skal prøve å huske å spørre etter tips. Hva kan jeg gjøre annerledes, er det noe jeg burde prøve ut, eller lære meg. Jeg må lære meg å tørre, være litt frempå rett og slett, der jeg har en sjanse til å få kunnskap hos andre som har spennende erfaringer. Jeg vil så gjerne jobbe og lære, være nyttig.

Dette er altså helgas utfordring for min del, men det skal prøves. Og etter hvert både feiles og lykkes. Hjelpes.

♥ Ønsker alle der ute en så god helg som overhodet mulig!

Legg igjen en kommentar

